Godło RP Szkoła Podstawowa w Suchej Szkoła Podstawowa
im. Św. Królowej Jadwigi
w Suchej

W ramach projektu pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych – Grant 3” w Szkole Podstawowej im. Świętej Królowej Jadwigi w Suchej realizowane są zajęcia wyrównawcze z edukacji polonistycznej i matematycznej dla uczniów klas I-III oraz zajęcia wyrównawcze z języków obcych, języka polskiego i matematyki w klasach 4-8 a także zajęcia rozwijające w ramach kółka przyrodniczego.

Głównym celem zajęć dla najmłodszych jest niwelowanie niepowodzeń szkolnych w zakresie czytania, pisania oraz liczenia. Na zajęciach uczniowie doskonalą technikę czytania i pisania, umiejętności wypowiadania się, rozwijają słownictwo, ćwiczą dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb oraz doskonalą umiejętności praktyczne z zakresu edukacji matematycznej. Takie zajęcia wspierają uczniów, wyrównują braki edukacyjne, zapobiegają powstawaniu różnorodnych problemów emocjonalnych wynikających z nieradzenia sobie na co dzień na zajęciach, kształtują samodzielność, rozbudzają zainteresowania i motywację do nauki.

Zajęcia prowadzone są w taki sposób, aby były nie tylko efektywne metodycznie, ale przede wszystkim interesujące dla dzieci.  Urozmaicanie metod, form pracy i różnicowanie podejmowanych działań sprawią, że dzieci będą lepiej przyswajać umiejętności i wiadomości. Metody pracy dostosowywane są do potrzeb dzieci i ich możliwości. Dzieci lubią świat fantazji, dlatego warto to wykorzystać i zaktywizować ich wyobraźnię. Podczas zajęć wyrównawczych korzystamy więc z kart pracy, gier dydaktycznych i planszowych, różnorodnych zabaw, doświadczeń, pracy indywidualnej, w parach i zespołowej. 

 

Na zajęciach z matematyki dla uczniów klasy ósmej głównym celem jest wyrównywanie braków edukacyjnych po nauczaniu zdalnym, doskonalenie umiejętności egzaminacyjnych oraz podniesienie wyników kształcenia. Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne środki dydaktyczne ( programy komputerowe, karty pracy, modele brył szkieletowych, geoplany, układanki dydaktyczne), aby zachęcić uczniów do aktywnej postawy. Ósmoklasiści rozwiązują zadania egzaminacyjne i doskonalą kompetencje kluczowe. Zajęcia mają również skłonić uczniów do poszukiwania informacji oraz podejmowania pracy samokształceniowej.

Podobny cel przyświeca zajęciom wyrównawczym z języka polskiego. Uczniowie doskonalą umiejętność tworzenia własnego tekstu: ogłoszenia, zaproszenia, opowiadania, rozprawki, opisu i charakterystyki. Utrwalają znajomość lektur obowiązkowych. Pracują z tekstem literackim. Porządkują wiedzę z zakresu gramatyki. Zapoznają się też z budową arkusza egzaminacyjnego i różnymi typami zadań. Dużą zaletą tych zajęć jest praca w mniejszej grupie i możliwość poświęcenia większej uwagi indywidualnym potrzebom ucznia.

Na zajęcia z języka angielskiego uczęszczają uczniowie kl.IV-VIII mający trudności w nauce powstałe w wyniku nauczania zdalnego w czasie pandemii Covid-19. Głównym ich celem jest wyrównywanie braków edukacyjnych oraz eliminowanie niepowodzeń w nauce. Podczas zajęć uczniowie mają możliwość utrwalania słownictwa oraz zagadnień gramatycznych. Rozwijają także sprawności słuchania, mówienia, czytania i pisania w j. angielskim. Udział w zajęciach przyczynia się do wzrostu motywacji do nauki j. angielskiego.

Z kolei podczas zajęć wyrównawczych z języka francuskiego uczniowie utrwalali i rozwijali sprawność mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania. Zajęcia obejmowały leksykalne i gramatyczne treści programowe takie jak , np.: słownictwo tematyczne: rodzina, szkoła, narodowości; odmiana czasowników I, II oraz czasowników nieregularnych w czasie teraźniejszym, zastosowanie rodzajników nieokreślonych i określonych oraz zaimków dzierżawczych. Na zajęciach uczniowie pracowali nad poprawną wymową godzin, przedstawiali siebie i swoją rodzinę.

Uczniowie klasy 5 i 6 mają możliwość korzystania z zajęć prowadzonych w ramach kółka przyrodniczego, które pobudzają i rozwijają pasję badawczą uczniów, rozbudzają ciekawość świata. Umożliwiają także poszerzanie oraz sprawdzenie wiedzy zdobytej na lekcjach biologii i geografii za pomocą doświadczeń. Na zajęciach uczniowie mogli sami wykonać globus, zaplanować i przeprowadzić doświadczenie obrazujące pobieranie wody przez tkankę przewodzącą oraz wykonać wulkan i przeprowadzić erupcję.