W dniach 18.03.2019 r. – 20.03.2019 r. odbyły się rekolekcje wielkopostne, którym przewodniczył ks. Robert Żwirek- kapłan prowadzący chór przy Bazylice Mniejszej pw. Św. Andrzeja Apostoła w Olkuszu.
Rekolekcje to zaproszenie do modlitwy, kontemplacji i adoracji krzyża, aby usłyszeć głos Pana i jak najlepiej przeżyć Triduum Paschalne oraz Święta Zmartwychwstania Pańskiego.
Tegoroczne spotkania – nauki rekolekcyjne w poniedziałek i wtorek były prowadzone w kościele parafialnym w Porębie Górnej. Drugiego dnia, we wtorek odbyła się też spowiedź rekolekcyjna oraz uroczysta Eucharystia, w którą pięknie włączyli się nasi uczniowie oraz uczennice. W środę natomiast spotkaliśmy się wszyscy w szkole na wspólnej modlitwie.
Topienie Marzanny to stary słowiański zwyczaj żegnania zimy i witania wiosny. Wierzono, że wraz z paleniem lub topieniem jej podobizny – kukły usuwamy wszelakie oznaki zimy, a tym samym przyspieszamy nadejście wiosny.
W młodszych klasach i w przedszkolu przygotowania do pożegnania zimy i powitania wiosny zaczęły się kilka dni wcześniej. Dzieci wykonały papierowe marzanny. Przystroiły je bibułkowymi ozdobami.
21 marca Pani Wiosna oznajmiła dzieciom, że od dziś zaczyna swoje panowanie w przyrodzie i w pogodzie. Zaprosiła więc dzieci na wiosenny spacer.
Wszystkie przedszkolaki i uczniowie kl. I i III razem z wychowawczyniami przemaszerowały barwnym pochodem, trzymając w rękach marzanny. Słowami „Marzanno, marzanno ty zimowa panno ciebie już żegnamy, a wiosnę witamy” dzieci wyraziły swoją radość z przyjścia nowej pory roku i zaśpiewały wiosenne piosenki.
Nadchodząca wiosna to idealna pora, aby w klasach I- III przygotować kąciki przyrody. Miejsca takie sprzyjają prowadzeniu obserwacji przez dzieci oraz cyklu rozwojowego roślin.
Takie kąciki powstały na parapetach okien. Dzieci z klasy pierwszej nie mogły się doczekać, kiedy przystąpią do pracy. Przyniesione z domu pojemniczki napełniły ziemią i posadziły cebulkę. Zasiały także koperek i sałatkę. Dzieci wykonały „metryczki” i każdego dnia dbają o hodowlę, pamiętają o podlewaniu roślin i z wielkim zaangażowaniem obserwują ich wzrost. Cieszą się każdą dostrzeżoną zmianą.
Organizacja pracy szkoły
Laboratoria przyszłości