Podsumowanie akcji „Pluszak pod Chinkę.”
W odpowiedzi na apel księdza Jarosława Wiśniewskiego, włączyliśmy się do akcji „Pluszak pod choinkę dla dzieci z Papui Nowej Gwinei.” Ksiądz Wiśniewski, od 25 lat pracuje na misjach, w różnych krajach na Wschodzie, a ostatnie dwa lata w dalekiej Papui na Pacyfiku, w jednym z najbiedniejszych krajów na świecie i to właśnie stamtąd pochodził apel księdza misjonarza, który napisał na swojej stronie:
„Małe dzieci latają z gołymi brzuszkami i to nie jedyny problem. Bardziej martwi mnie, że gdy się bawią, to często kaleczą żaby i małe papugi… bo nie mają zabawek!
Można jednak dopomóc misyjnym dzieciom i dobrze gdyby to zrobili ich rówieśnicy (…)”
Nie pozostaliśmy obojętni na ten apel i postanowiliśmy przeprowadzić zbiórkę pluszaków dla podopiecznych z jego diecezji. Uczniowie mogli przynosić do szkoły czyste przytulanki, które były zbierane przez wyznaczone osoby w klasach. Ze względu na wysokie opłaty za przesyłkę można było, także wesprzeć akcje finansowo przynosząc wraz z pluszakiem przysłowiową „złotówkę” na pokrycie kosztów wysyłki paczek.
Światowy Dzień Pluszowego Misia pod hasłem „Mój przyjaciel miś”.
Pluszowe misie – miękkie, miłe w dotyku, są ulubieńcami wszystkich dzieci. Od ponad 100 lat towarzyszą dzieciom na całym świecie. Pocieszają, dodają otuchy i są nieodzowną przytulanką przy zasypianiu. Autorzy książek dla dzieci piszą o nich opowiadania, powieści i wiersze.Ta jedna z najpopularniejszych zabawek, obchodzi swoje święto 25 listopada. W 2002 roku dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki, ustanowiono Światowy Dzień Pluszowego Misia.
W tym roku 25 listopada uczniowie klas 0-III SP postanowili również uczcić to święto. O godzinie ósmej przybyli wraz z misiami na salę gimnastyczną, by poznać historię pluszowego misia. Z zaciekawieniem obejrzeli teatrzyk cieni przygotowany przez uczniów klasy II gimnazjum.
Następnie na spotkanie z dziećmi przybył pszczelarz – pan Robert, który w niezwykle ciekawy sposób opowiedział o życiu pszczół, pokazał uczniom strój pszczelarza oraz inne akcesoria. Uczniowie zadawali wiele pytań, na które pan Robert udzielał wyczerpujących odpowiedzi. Spotkanie zakończyło się wspólnym zdjęciem, podziękowaniem i zaproszeniem do zwiedzenia pasieki na wiosnę.
Organizacja pracy szkoły
Laboratoria przyszłości