Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego dla klas I-III Szkoły Podstawowej w roku szkolnym 2011/2012 I. OBSZARY AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE 1. Mówienie 2. Czytanie 3. Rozumienie ze słuchu II. SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENIANIA: KLASY I-III Ocena celująca -uczeń w pełni opanował wymagania na ocenę bardzo dobrą, -rozumie wypowiedzi nauczyciela w tempie zbliżonym do naturalnego, -płynnie wypowiada się na określony temat, -pracuje samodzielnie nad rozwijaniem swoich zdolności językowych Ocena bardzo dobra -uczeń jest aktywny na lekcji, -aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek, grach, zabawach, -recytuje rymowanki, -prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela, -poprawnie posługuje się poznanym słownictwem, -poprawnie powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzanych przedmiotów, -starannie wykonuje projekty, ćwiczenia, prace domowe Ocena dobra -uczeń jest aktywny na lekcji, -aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek, grach, zabawach, -recytuje rymowanki, -potrafi zrozumieć polecenia nauczyciela, -stara się posługiwać poznanym słownictwem, ale zdarzają mu się błędy, -stara się powtarzać za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzanych przedmiotów, ale nie zawsze poprawnie, -wykonuje projekty, ćwiczenia, prace domowe Ocena dostateczna -uczeń jest mało aktywny na lekcji, -bierze udział w śpiewaniu piosenek, grach, zabawach, ale mało aktywnie, -ma kłopoty z recytacją rymowanki, -ma kłopoty ze zrozumieniem poleceń nauczyciela, -zna ograniczony zasób słownictwa, -powtarza nieprawidłowo za nauczycielem nazwy wprowadzanych przedmiotów, -wykonuje projekty, ćwiczenia, prace domowe Ocena dopuszczająca -uczeń nie jest aktywny na lekcji, -nie opanował podstawowego słownictwa, -nie rozumie poleceń nauczyciela, -nie potrafi powtórzyć za nauczycielem nazw wprowadzanych przedmiotów, -często nie angażuje się w śpiewanie piosenek, gry, zabawy -często nie wykonuje projektów, ćwiczeń, prac domowych Ocena niedostateczna -uczeń nie jest aktywny na lekcji, -nie opanował podstawowego słownictwa, -nie rozumie poleceń nauczyciela, -nie potrafi powtórzyć za nauczycielem nazw wprowadzanych przedmiotów, -nie angażuje się w śpiewanie piosenek, gry, zabawy -nie wykonuje projektów, ćwiczeń, prac domowych III. SPOSOBY I FORMY OCENIANIA Ocenianie bieżące: a) Metody i formy oceniania: 1. ustne: odpowiedź ustna, śpiew, prawidłowa wymowa słówek 2. pisemne: sprawdzian zapowiedziany z określonego materiału, praca pisemna lub test sprawdzający z działu programowego, praca domowa 3. praca ucznia na lekcji: odpowiedzi, aktywność i zaangażowanie, stosunek ucznia do przedmiotu, wyposażenie w pomoce dydaktyczne 4. bieżące prace domowe – w przypadku niezgłoszenia braku pracy domowej uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną 5. zadania dodatkowe Za aktywność uczeń może otrzymać nagrodę w formie „+” (pięć plusów-ocena bardzo dobra). b) Punktacja testów i sprawdzianów: Kryteria: 0% - 24% -ocena niedostateczna 25% - 45% -ocena dopuszczająca 46% - 60% -ocena dostateczna 61% - 79% -ocena dobra 80% - 100% -ocena bardzo dobra Za I semestr roku szkolnego 2011/2012 uczeń podlega ocenie opisowej. Na koniec roku szkolnego 2011/2012 uczeń podlega ocenie opisowej. Opracowały: Elżbieta Orczyk Karolina Kluza