Godło RP Szkoła Podstawowa w Suchej Szkoła Podstawowa
im. Św. Królowej Jadwigi
w Suchej

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

W KLASACH 4-6

1. Bieżące ocenianie obejmuje: testy, kartkówki ze słownictwa, odpowiedzi ustne. Oceniana jest także aktywność ucznia na lekcjach, prace domowe, udział w konkursach i olimpiadach. Odpowiedzi ustne obejmują materiał działu aktualnie omawianego. Krótkie formy pisemne – kartkówki mogą obejmować materiał nauczania z trzech ostatnich lekcji ( nie muszą być wcześniej zapowiedziane).

2. Nauczyciel podaje termin pracy podsumowującej dział lub semestr z tygodniowym wyprzedzeniem.

3. Nauczycielowi przysługuje czas 2 tygodni na sprawdzenie prac pisemnych.

4. Oceny klasyfikacyjne: śródroczne i końcoworoczne, ustala nauczyciel przedmiotu biorąc pod uwagę wszystkie oceny cząstkowe, ze szczególnym uwzględnieniem ocen z prac podsumowujących, a w przypadku oceny końcoworocznej również oceny śródrocznej.

5. Jeżeli uczeń uzyska wysokie wyróżnienie w olimpiadzie przedmiotowej w etapie pozaszkolnym, może uzyskać ocenę celującą na koniec semestru lub koniec roku.

6. Jeżeli uczeń opuści ½ zajęć w semestrze będzie nieklasyfikowany z języka angielskiego.

7. Uczeń, który otrzyma 5 „plusów” za aktywność będzie nagrodzony oceną bardzo dobrą, natomiast uczeń, który otrzyma 5 „minusów” uzyska stopień niedostateczny.

8. W ciągu semestru uczeń może zgłosić dwa nieprzygotowania.

KL.IV

Na ocenę dopuszczającą uczeń:

1.Słuchanie – właściwie wykona proste, powtarzające się stale polecenia.

2.Mówienie – potrafi komunikować się przy pomocy pojedynczych słów.

3.Czytanie – przeczyta wcześniej ćwiczone zdania.

4.Pisanie – poprawnie przepisze wskazane słowo.

Na ocenę dostateczną (oprócz w/w umiejętności) uczeń:

1.Słuchanie – potrafi właściwie określić miejsce akcji odsłuchanej z płyty scenki.

2.Mówienie –potrafi krótko powiedzieć co znajduje się na ilustracji.

3.Czytanie –czyta płynnie znane słowa i zwroty; rozróżnia litery alfabetu angielskiego.

4.Pisanie –właściwie podpisze ilustracje w zeszycie ćwiczeń.

Na ocenę dobrą (oprócz w/w umiejętności) uczeń:

1.Słuchanie –potrafi podać odpowiedź na pytania, dotyczące słuchanego materiału.

2.Mówienie – potrafi w parze, grupie odgrywać scenki według wcześniej przedstawionych wzorów.

3.Czytanie – przeczyta ze zrozumieniem dialogi zawarte w podręczniku.

4.Pisanie – napisze krótką wypowiedź korzystając z posiadanego wzorca.

Na ocenę bardzo dobrą (oprócz w/w umiejętności) uczeń:

1.Słuchanie – potrafi podać detale dotyczące słuchanego materiału.

2.Mówienie –potrafi ułożyć własny prosty dialog.

3.Podczas czytania nie robi dużych błędów fonetycznych.

4.Stosuje znaki interpunkcyjne; napisze krótką wypowiedź ze znajomością zasad gramatycznych.

KL.V

Na ocenę dopuszczającą uczeń:

1.Słuchanie –zrozumie krótką wypowiedź nauczyciela; rozróżnia intonację zdania oznajmującego i pytającego.

2.Mówienie –umie przy pomocy krótkich zdań wypowiedzieć się na temat swojej osoby.

3.Czytanie –potrafi korzystać z podręcznika i zeszytu ćwiczeń; potrafi czytać krótkie słowa i zdania.

4.Pisanie –napisze zdanie według wskazanego wzorca w podręczniku.

Na ocenę dostateczną (obok w/w umiejętności) uczeń:

1.Słuchanie –rozumie krótkie stwierdzenia i pytania związane z działaniem klasy i szkoły, rozróżnia dźwięki spółgłoskowe i samogłoskowe.

2.Mówienie – udziela krótkich i prostych odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela i kolegów.

3.Czytanie – czyta płynnie znane słowa i zwroty (w znanych kontekstach).

4.Pisanie – potrafi napisać ze słuchu krótkie zdanie zawierające znaną leksykę.

Na ocenę dobrą (obok w/w umiejętności) uczeń:

1.Słuchanie – potrafi rozróżniać poznane wyrazy i uzupełnić nimi minidialog.

2.Mówienie – prowadzi mikro dialogi na podstawie podanego wzorca; posługuje się zwrotami grzecznościowymi zgodnie z określoną sytuacją komunikacyjną.

3.Czytanie –potrafi przeczytać ze zrozumieniem krótki tekst drukowany.

4.Pisanie – stosuje podstawowe znaki interpunkcyjne, posługuje się słowniczkiem, potrafi napisać samodzielnie krótką wypowiedź.

Na ocenę bardzo dobrą (obok w/w umiejętności) uczeń:

1.Słuchanie –rozumie wypowiedzi kilkuzdaniowe składające się ze znanych mu słów.

2.Mówienie – dokonuje modyfikacji mikro dialogów, wprowadzając do niego realia własne; potrafi ułożyć pytania do tekstu.

3.Czytanie –podczas czytania dokona autokorekty błędów artykulacyjnych popełnionych w trakcie czytania znanego mu tekstu.

4.Pisanie – potrafi wpisać brakujące litery w wyrazach; brakujące wyrazy w zdaniach w zakresie opanowanego słownictwa.

KL.VI

Na ocenę dopuszczającą uczeń:

1.Słuchanie – prawidłowo reaguje na polecenia dotyczące klasy – rozumie pytania dotyczące zdarzenia, sytuacji rzeczywistej.

2.Mówienie – jest w stanie uczestniczyć w wymianie informacji wg podanego wzorca – udziela odpowiedzi na proste pytania.

3.Czytanie – umie przeczytać ze zrozumieniem krótki tekst drukowany z zaznaczonym akcentem.

4.Pisanie –posługuje się słowniczkiem, potrafi poprawnie ortograficznie i kaligraficznie przepisać tekst z podręcznika.

Na ocenę dostateczną ( obok w/w umiejętności ) uczeń:

1.Słuchanie – jest w stanie zrozumieć krótki tekst (50-80 słów) wypowiedziany w tempie dostosowanym do potrzeb dydaktycznych.

2.Mówienie –posługuje się zwrotami grzecznościowymi zgodnie z określoną sytuacją komunikacyjną – dokonuje modyfikacji dialogu wprowadzając do niego własne realia.

3.Czytanie – jest w stanie odnaleźć w tekście drukowanym słowo lub zdanie stanowiące odpowiedź na pytanie.

4.Pisanie – potrafi poprawnie zapisać krótką zasłyszaną informację zawierającą znane mu leksemy.

Na ocenę dobrą ( obok w/w umiejętności) uczeń:

1.Słuchanie – rozumie znaczenie nowych słów użytych w znanym mu kontekście.

2.Mówienie – uczestniczy w komunikacji wykorzystując znane zwroty.

3.Czytanie – dokonuje autokorekty błędów artykulacyjnych i akcentowych, popełnionych w trakcie czytania znanego mu tekstu.

4.Pisanie – stosuje podstawowe znaki interpunkcyjne, pisze poprawnie ortograficznie.

Na ocenę bardzo dobrą (obok w/w umiejętności) uczeń;

1.Słuchanie –jest w stanie wyodrębnić w wysłuchanym tekście istotną informację

2.Mówienie –potrafi dokonać prostej charakterystyki członków swojej rodziny; potrafi wyrazić swoje uczucia, opowiedzieć o codziennych czynnościach wykonywanych przez niego lub najbliższych.

3.Czytanie –jest w stanie samodzielnie przeczytać tekst z wykorzystaniem słownika dwujęzycznego.

4.Pisanie –potrafi napisać kilka zdań dotyczących jego osoby, rodziny, codziennych czynności związanych z domem i ze szkołą.

Ocenę celującą mogą uzyskać uczniowie, którzy poza w/w umiejętnościami:

1.Posiadają wiedzę wykraczającą poza przewidziany program nauczania języka angielskiego dla klas IV,V VI.

2.Odnieśli sukces w olimpiadzie/konkursie pozaszkolnym.